نگاهی به فوتبال المپیک برزیل؛ تیم ملی پرتغال

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

نگاهی به فوتبال المپیک برزیل؛ تیم ملی پرتغال

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

نگاهی به فوتبال المپیک برزیل؛ تیم ملی پرتغال

نگاهی به فوتبال المپیک برزیل؛ تیم ملی پرتغال

 نگاهی به فوتبال المپیک برزیل؛ تیم ملی پرتغال
در آستانه المپیک ریو، نگاهی داریم به تیم‌های فوتبال حاضر در این رقابت‌ها.

طرفداری- المپیک ریو تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد و به این بهانه، نگاهی خواهیم داشت به تیم فوتبال پرتغال در این رقابت ها.

تیم ملی پرتغال برای چهارمین مرتبه است که در مسابقات فوتبال المپیک شرکت می کند. این تیم تا به حال مدالی در این مسابقات کسب نکرده است. در گروه چهارم حضور دارد و در اولین دیدار به مصاف تیم آرژانتین می رود.

رکوردها

تیم ملی پرتغال تنها سه بار در مسابقات فوتبال المپیک شرکت کرده است و این چهارمین مرتبه حضور آن ها می باشد. اولین حضور پرتغال، المپیک 1928 آمستردام بود. این تیم در بازی مقدماتی شیلی را برد و به مصاف یوگسلاوی در مرحله بعدی رفت. در این مرحله، در عین نا باوری توانست یوگسلاوی را در یک بازی نزدیک شکست دهد. پرتغالی ها در مرحله یک چهارم پایانی مغلوب مصر شدند و از دور مسابقات کنار رفتند.

المپیک 1996 آتلانتا، دومین حضور پرتغال در مسابقات فوتبال المپیک محسوب می شود. این تیم در گروه اول با آرژانتین، تونس و ایالات متحده امریکا هم گروه بود. در نهایت با 5 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی صعود کرد. در این مرحله با تیم ملی فرانسه رو به رو شد. در وقت قانونی بازی، دو تیم به تساوی 1-1 رسیدند. در وقت های اضافه، کالادو گل طلایی را برای تیم پرتغال به ثمر رساند و بازی در همان موقع و با این گل به اتمام رسید. در نهایت پرتغال به دور بعد صعود نمود. در ادامه تیم پرتغال با قبول شکست در برابر آرژانتین به مرحله رده بندی رفت. در این مرحله با 5 گل مغلوب برزیل شد و مقام چهارمی را کسب نمود.

آخرین حضور پرتغال بر می گردد به المپیک 2004 آتن، جایی که این تیم با قرار گرفتن در گروهی نه چندان سخت آن هم با وجود بازیکنانی نظیر، برونو آلوز، کریستیانو رونالدو، هوگو آلمیدا و بتو با 3 امتیاز در ته جدول گروه خود قرار گرفت و حذف شد.

در راه ریو

تیم زیر 21 سال پرتغال در گروه B مسابقات انتخابی المپیک ریو، با صدر نشینی در گروهی سخت توانست خود را به المپیک ریو برساند. با اینکه جواز حضور پرتغالی ها در المپیک ریو صادر شده بود اما، مسابقات هم چنان ادامه داشت تا تکلیف قهرمان مشخص شود. تیم پرتغال در مرحله حذفی، 5-0 آلمان را شکست داد و به مصاف سوئد در فینال رفت. در یک بازی نزدیک و سخت نهایتا با تساوی بدون گل، دو تیم خود را برای ضربات پنالتی آماده کردند. در ضربات پنالتی پرتغال 4-3 شکست خورد و به نائب قهرمانی رسید. ویلیام کاروالیو با وجود از دست دادن پنالتی، بهترین بایکن این مسابقات شد.

ستارگان سابق

1928: ویتور سیلوا، په په سوارس

1996: نونو گومز، سرجیو کنکیکو، آفونسو مارتینز

2004: کریستیانو رونالدو، برونو آلوز، هوگو آلمیدا

امتیازات

105- کالادو اولین گل طلایی در تاریخ مسابقات فوتبال المپیک مردان را در دقیقه 105 بازی به ثمر رساند که باعث حذف فرانسه از المپیک 1996 آتلانتا شد.

و بخوانید:

نگاهی به فوتبال المپیک برزیل؛ تیم ملی الجزایر

نگاهی به فوتبال المپیک برزیل؛ تیم ملی هندوراس

نگاهی به فوتبال المپیک برزیل؛ آرژانتین به دنبال هتریک در طلا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395 | 9:0 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.